2013. december 14., szombat

Egy lépéssel közelebb a életem satujához


Ma voltam az egyetlen hazai legyes boltban, s átbeszéltük a rendelkezésre álló lehetőségeket. Nem is gondolná az ember, hogy hány módon lehet egy horgot befogni a satu pofái közé. Annak ellenére, hogy itthon nem tömegsport a legyezőhorgászat , a kínálat a satuk terén nevezhető lélegzetelállítónak.

Mint a múltkor már megírtam, egy C felerősítésű "rotary" satum van ami nem a minősége miatt szorul háttérbe. Kolos fiam is beáll a légykészítők táborába, így ha én is szeretnék kötni kell egy másik satu is. Engem is elkapott a fertőző konzumidiotizmus, egyre magasabbra tette a lécet és végül már egy  használt 1500-ös Lada árából kerestem satut magamnak.

A listámon szerepelt egy tvrdek rotary satu, de ennek a befogási módjától kicsit idegenkedem. Ennél a satunál nem is beszélhetünk igazából satupofákról, hanem egy tűfokról amibe be kell fűzni a horog hegyét majd beszorítani a csavarral.
Rotary Vice
Tvrdek Rotary Vice
A listán szerepel a Reznetti Traveller Series Vise satuja, ugyan abban az árfekvésben plusz 30 éves garanciával. Ami kissé elbizonytalanított, hogy az USA-ban érvényesíteni a garanciát nem egyszerű, olcsó és akár hosszú hetekig, ha nem hónapokig tart. Ha nem is ez a márka a légykötők egyetlen álma, azért többen megsimogatnák...
Reznetti Traveller Series Vise


Aminek nagyon tetszett a befogási módszere az a következő cseh satu volt. A képen látható karral lehet a pofákat nyitni és zárni, s a satu pofája eléggé elvékonyodik, hogy be lehessen fogni a kis horgokat. De sajnos ennek nincs talpazata, így mindig asztallapra kell fogatni a satut s nincs rotary funkciója sem.

Vice Classic
egyszerű tvrdek satu
S ekkor jött az egyik fórumtársam megmentő ötlete. A megoldás a régen még "szomszédos" Csehországból érkezik...
Rotary Vice Black
szintén Tvrdek

 Az internetes barangolásaim során láttam néhány olyan oldalt ahol a felhasználók vagy a szakújságírók tesztelték, rangsorolták a satukat. Aki szeretne tájékozottabb lenne, keresse fel az alábbi oldalakat.

http://www.hatchesmagazine.com/reviewCat/1

http://www.flyfishohio.com/Vise%20Review%201/Fly_Tying_Vise_Shoot-Out.htm

http://www.flyfisherman.com/2012/08/27/the-best-vises/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése